Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Tar over som daglig leder og ansetter ny markedssjef i Fjellpulken

Markedssjef Tor Kristian Mjelde og daglig leder Dag Ulven
Markedssjef Tor Kristian Mjelde og daglig leder Dag Ulven 

Utvider produktsortimentet og tar sats

Fjellpulken har siden starten i 1963 levert over hundre tusen barnepulker og flere titusener turpulker.

-Våre veldesignede kvalitetsprodukter har gjennom mange år gitt en solid merkevareposisjon, og dette gjør at vi nå ønsker å utvide både produktsortiment og markeder, sier daglig leder Dag Ulven.

Ved årskiftet gikk Ulven fra stillingen som mangeårig markedssjef og inn som daglig leder i den historierike Lillehammerbedriften.

-Vi er jo store på pulk også i verdenssammenheng, samtidig som det er en nisje. Når vi har levert utstyr til de røffeste polar-ekspedisjoner så er det jo noe vi både er stolte av og som bekrefter at Fjellpulken er et merkenavn med kvalitet folk virkelig stoler på. Da føler vi det riktig å utnytte denne posisjonen og utvide vår portefølje av turutstyr.

-Det som spesielt står i fokus nå er at vi vil gjøre Fjellpulken til en helårsleverandør av friluftsutstyr. Produktsortiment har allerede tatt en retning dithen gjennom våre ryggsekker og bager, og med suksessen vi har hatt der vil vi nå utvikle dette ytterligere.

 

Ny gapahuk kalt Windshelter fra Fjellpulken, kommer på markedet sommeren 2019
Ny gapahuk fra Fjellpulken kalt Windshelter kommer på markedet sommeren 2019

 

Nyansatt markedssjef

Ny på laget er Tor Kristian Mjelde som er ansatt som markedssjef i Fjellpulken fra 1. mai. Mjelde har allerede god kjennskap til bedriften etter 4 år som styremedlem og rådgiver på byråsiden.
Situasjonen vår nå er svært spennende. Det er mye vi skal jobbe med fremover, men vi har allerede definert flere områder som vi mener er riktige i årene som kommer. Blant annet vil forsterket utenlandssatsing og nye, spennende produkter innen turutstyr være noen av disse.

 

Rustadstuen fortsetter for fullt

Anne Rustadstuen som i 20 år har ledet bedriften som hennes far startet for mer enn 50 år siden, ønsker nå videre vekst for merkevaren.

-Det er klart vi er stolt over å ha bygget opp en merkevare folk har tillit til og produkter som er kategoriledende. Nå er det riktig å ta dette videre og jeg ønsker derfor å få inn flere krefter for denne satsingen.

Når Rustadstuen har gitt daglig leder-rollen til Dag Ulven, fortsetter hun for fullt med de mange av oppgavene Fjellpulken må ta hånd om videre, med fokus på økonomi, innkjøp og leverandørkontakt, i tillegg til rollen som styreleder.

 

 

 

 

Tilbake

Trykk Enter for å søke eller Esc for å lukke